« Home | "Η Τρελλή Πάπια"-- Κριτική εστιατορίου. » | Η ΟΤΕΝet εορτάζει το έτος Μότζαρτ! » | Θα σπάσω κούπες για τα λόγια που'πες... » | I'll save my breath for my soup... » | " To Τίπινγκ δεν είναι χωριό στην Κίνα..." * » | "Σαλάτα Μαρούλι 17 ευρώ ! " » | "ατηβ ανε αισωνγοτυΑ"* » | 'Ενας σεισμός 3.500 χρόνια πριν... » | "Συγγνώμη,έρχεστε λίγο;" » | Mυαλά φλαμπέ... » 

2/04/2006

Τα haiku της Βαρβακείου...

Μ'ενα παγωτό.
Για τη λάμψη τραγουδώ
Ναι,της helion.
*
'Ενα υλικό.
Λείπει από το γλυκό.
Φεγγαρόσκονη.

Όχι δεν μου σάλεψε, απλά η κυρία Helion μου ζήτησε προχθές να της γράψω ένα haiku με μια άνεση που...τί να πω; Λες κ έλεγε "Πιάσε ,χρυσό μου, μια medium rare". Κόντεψα να μείνω όταν διάβασα το αίτημα στο blog της, είπα όμως να προσπαθήσω για να μην λέει ότι οι μαγείροι είναι ντιπ για ντιπ άξεστοι, όλο λίγδα, μπουζούκια, ουίσκι κ γκόμενες. Αν τυχόν όμως μάθουν στα μαγέρικα ότι έφτασα στο σημείο να γράψω στίχους για γυναίκα έστω κ μαγειρικού περιεχομένου, θα μου τα κρεμάσουν τα κουδούνια,να το ξέρετε helion. Γιαυτό για ξεκάρφωμα, να κ η συνταγή για το παγωτό της Helion. Μπορεί στα haiku να μην είμαστε Κουκουζέλης αλλά σε ο,τιδήποτε βγάζει φλόγες και καίει, αγαπητή μου κυρία, μάστορα σαν κ μένα δύσκολα θα βρείτε στην πιάτσα μιας φτιάχνω παγωτά ακριβώς γιαυτό: γιατί " καίνε με τον τρόπο που καίει ο πάγος".

Ένα παγωτό για τη Helion δεν θα μπορούσε να είναι κάτι απλό κ επίπεδο. Είναι μεν απλό στην παρασκευή αλλά λίγο απαιτητικό στα υλικά. Το τελικό αποτέλεσμα όμως είναι κομψότατο.Η συνταγή στα παγωτά μου πρέπει να ακολουθείται κατά γράμμα.

Το παγωτό της Helion
(παγωτό κάστανο)
Υλικά.

2 1/2 φλυτζ. γάλα πλήρες.
1/2 φλυτζ. γλυκό πουρέ από κάστανα αρωματισμένο με βανίλια
θα το βρείτε στα ράφια ορισμένων σούπερ μάρκετ ( τα ΑΒ το έχουν)
ως Crème de Marrons)
1/2 φλυτζ. λεπτή ζάχαρη
6 κρόκοι από μεγάλα αυγά.
1/2 φλυτζ. κρέμα γάλακτος (36%)
1 φλυτζ.χοντροκομμένα μαρον γλασέ.

Εκτέλεση.

1. Σε μια μέτρια, βαριά κατσαρόλα κ σε μέτρια φωτιά, ανακατεύουμε απαλά το γάλα με τον πουρέ του κάστανου κ 1/4 του φλυτζ. ζάχαρη, μέχρις ότου το μείγμα αρχίζει να βράζει κ διαλυθεί εντελώς η ζάχαρη. Σηκώνουμε την κατσαρόλα απο τη φωτιά.

2. Στο μεταξύ, σ'ενα μέτριο μπωλ, χτυπάμε τους κρόκους των αυγών με την υπόλοιπη ζάχαρη, μέχρι ν' ασπρίσει. Τυλίγουμε σφιχτά τη βάση του μπωλ με μια υγρή πετσέτα ώστε να μην χρειάζεται να το κρατάμε κ να έχουμε ελεύθερα κ τα δυο μας χέρια. Ανακατεύοντας το μείγμα των αυγών συνεχώς κ με προσοχή ώστε να "πάει" παντού, ρίχνουμε μια πολύ μικρή ποσότητα απο το ζεστό μείγμα του γάλακτος. Στη συνέχεια ρίχνουμε σιγά-σιγά το υπόλοιπο.

3.Έχουμε έτοιμο πάνω σ'ενα μπωλ, ένα καθαρό λεπτό σουρωτήρι. Ξεπλένουμε την κατσαρόλα που χρησιμοποιήσαμε για το μείγμα του γάλακτος αλλά δεν την σκουπίζουμε.Έχω ξαναγράψει ότι αυτό είναι το κόλπο για να μην κολλάνε στο ψήσιμο οι κρέμες. Μεταφέρουμε την κρέμα μας στην κατσαρόλα κ σε μέτρια φωτιά ανακατεύοντάς την συνεχώς με ξύλινο κουτάλι. Η κρέμα αυτή "πιάνει" αμέσως κ υπάρχει ο κίνδυνος να αποκτήσει μια δυσάρεστη οσμή γιαυτό κ ανακατεύουμε συνεχώς μέχρις ότου πήξει τόσο όσο να καλύπτει το ξύλινο κουτάλι όταν το βγάζουμε απο το μείγμα ( σημειώστε ότι αυτή η διαδικασία γίνεται πολύ γρήγορα, σε λιγότερο από 10' η κρέμα πρέπει να έχει πήξει). Σηκώνουμε από τη φωτιά κ αμέσως περνάμε την κρέμα από το σουρωτήρι.Προσθέτουμε την κρέμα γάλακτος κ ανακατεύουμε καλά. Καλύπτουμε την επιφάνεια της κρέμας με μια πλαστική μεμβράνη στην οποία ανοίγουμε μικρές τρύπες για να φεύγει ο ατμός κ μόλις έρθει σε θερμοκρασία δωματίου τη βάζουμε στο ψυγείο τουλάχιστον για 4 ώρες, εγώ την αφήνω για ένα βράδυ.

4. Μεταφέρουμε την κρέμα στην παγωτομηχανή κ προχωρούμε σύμφωνα με τις οδηγίες λειτουργίας της μηχανής. 5 λεπτά πριν το παγωτό να είναι έτοιμο, ρίχνουμε στην κρέμα τα μαρόν γλασέ. Έτοιμο.

Το παγωτό κρατάει άνετα για 5 μέρες στην κατάψυξη αν κ δεν νομίζω να μείνει περισσότερο από μία μέρα μιας κ είναι πολύ καλό!






E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...

δεν θα πέσω στην παγίδα να διαμαρτυρηθώ πως δεν απαίτησα - το αρπάζω και εξαφανίζομαι πριν αλλάξεις γνώμη. στο άσπρο καπέλο σου, σου άφησα αντιhaikuδιά:

σάββατο μέσα.
φως οθόνης, έκρηξη
παγωτό maron :)

Κανείς μας δεν σπεύδει να ικανοποιήσει εντολές,αγαπητή μου helion, μόνον επιθυμίες. :-)

Για κάποιο λόγο, η αναφορά σας στη φεγγαρόσκονη σε συνδιασμό με κάποιο προηγουμενο ποστ για τα μιούζικαλ, μου θύμισε την "Barbarella" που είναι μία από τις αγαπημένες μου ηρωίδες. Αργότερα θα ανεβάσω για σας ένα μικρό ηχητικό από τη Barbarella για να είναι πλήρης η αφιέρωση, αλλά τώρα θα κάνω μια μικρή διόρθωση στη συνταγή αφού χθες το βράδυ με το ένα χέρι την έγραφα κ με τον άλλο έδενα τη γραβάτα μου γιατί με περίμεναν έξω.

Να το φτιάξετε το παγωτό, είναι πολύ καλό ακόμη κ αν δεν έχετε παγωτομηχανή, να μου το πείτε για να δώσω σχετικές οδηγίες. Μόνο που θεωρώ ότι η παρασκευή παγωτών είναι λίγο επικίνδυνη για τα παιδιά. Στο πρώτο στάδιο τα παγωτά γίνονται απο υλικά που καίνε πάρα πολύ αλλά φαντάζομαι πως ο καθένας προσέχει τα παιδιά του αλλά κ τον εαυτό του.

τώρα θα την ήθελα τη συμπαράσταση και συμβουλή σας, που παλεύω με ένα χταπόδι φτυστό όσον αφορά μέγεθος και έμπευση δέους με τον Μεγάλο Κθούλχου.
η μικρή ορκίζεται πως το είδε να κουνιέται όσο ξεπάγωνε. εμένα πάλι με έπιασε μια λύπηση και το καθάρισα όσο πιο τρυφερά μπορούσα - κάπου διάβασα πως τα χταπόδια συγκαταλέγονται ανάμεσα στα ελάχιστα όντα του πλανήτη που έχουν τη δυνατότητα να μάθουν κάτι παρατηρώντας άλλους να μαθαίνουν.

δεν είναι να απορεί κανείς με το ότι ειναι 3.30 και ακόμη να φάμε - διαβάσαμε σε ένα βιβλίο θαλάσσιας οικολογίας ποιό είναι το κεφάλι του και ποιό το σώμα, συμφωνήσαμε με τη φρα πως θα βρίσκεται πλέον στα happy huntinggroundζ των μαλακίων και μόλις τώρα βράζει στο πρώτο νερό μέσα :)

καλή εβδομάδα

"Αυτό που θεωρείτε κόκκινο κρέας, καθηγητά,δεν είναι τίποτε άλλο παρά " φιλέτο" από θαλάσσια χελώνα. Ομοίως, αυτό εδώ είναι συκώτι από δελφίνια που μπορεί να τα πάρεις για χοιρινό.Ο σεφ μου είναι επιδέξιος στην επεξεργασία ό,τι πλάσματος έχει να μας δώσει ο απέραντος ωκεανός. Δοκίμασε τα φαγητά μου χωρίς δισταγμό. Ορίστε κ κάποιες πίκλες από θαλάσσιο " αγγούρι" για το οποίο ένας Μαλαίος θα ορκιζόταν όταν έδεσμα σαν κ αυτό δεν υπάρχει δεύτερο σε ολόκληρο τον κόσμο, ορίστε κ κρέμα από γάλα θαλάσσιων θηλαστικών κ ζάχαρη από τα γιγαντιαία παρασιτικά φυτά της Βόρειας Θάλασσας κ τέλος, επίτρεψέ μου να σου προσφέρω μαρμελάδα από θαλάσσια ανεμώνα, που συγκρίνεται με μαρμελάδα από τα νοστιμότερα φρούτα της γης..."

Έτσι, δοκίμασα όλα τα περίεργα εδέσματα που μου προσέφερε ο μυστηριώδης Κάπταιν Νέμο ενώ χανόμουν στη γοητεία της αφήγησής του..."

Κ φυσικά θα ήταν αδύνατον εγώ να μην έχω αναφερθεί στον Πλοίαρχο Νέμο.

μπανάνα εσύ
σοκολάτα εγώ
τελείωσε το παγωτό

Να σου πω,Πολύβιε, ωραία η σοκολάτα κ η μπανάνα αλλά να πάμε να γουρουνιάσουμε καμια μέρα,τώρα εδώ κοντά για να αντιμετωπίσω μετά τα γαλλικά ρεστοράν στα οποία θέλει να με πάει η Μάτζικα.Πρέπει να συμπαρασταθείς. Θέλω παιδάκια,πατάτες τηγανητές κ μπύρες κρύες.Το χω ρίξει στη νηστεία για να έρθω στα ίσα μου μετά τις γιορτές αλλά επειδή ο στόχος επετεύχθη λέω να ρίξω ένα γουρούνιασμα πριν την εντρεκότ κ την κρεμμυδόσουπα. Να πάμε στον Τέλη αν κ έχει χαλάσει τελευταίως.

να πάμε, αθήναιε, γιατί χθες σε είχα στο νού μου, καθώς για ένα γεύμα εργασίας βρέθηκα να τρώω το πιό άνοστο φιλέτο της ζωής μου στο Διόνυσο και σκέφτηκα να σου τηλεφωνήσω για να το καταγγείλω (δεν είχα πρόχειρο το κινητό του ευαγγελάτου). θα το κανονίσουμε άμεσα. καλημέρα και καλή βδομάδα.

"Διόνυσος", "Κουτί" κ άλλα εστιατοριάκια της πλάκας που σερβίρουν την Ακρόπολη.

Καλά γιατί δεν πήρες εμένα, να κάνω αμέσως ποστ στο μπλογκ. " Αυτή τη στιγμή κυρίες κ κύριοι πράκτορας του μπλογκ αναμεταδίδει από το "εστιατόριο" Διόνυσος ότι τρώει φιλέτο από μοσχάρι που έχει πάθει έμφραγμα( που λέμε κ στις κουζίνες) ".

Να πάμε αλλά ακούω πώς θα χιονίσει στα βόρεια της Αθήνας, σε αυτή την περίπτωση θα πάμε μόλις γυρίσω από την Αυστραλία...

κι εμένα για ντουμπάϊ με βλέπω. να φέρεις πατέ καγκουρο(ύ), σε παρακάλω. ή παστουρμά. ή ό,τι βρεις τέλος πάντων για να ζεσταθούμε.

(Haiku του Μοδιάνο)

Γύρος με πίττα
όχι γύρος με σουβλάκι
ή, καλαμάκι.

*

(Haiku πελοποννησιακό)

Ξέρεις τα κόζα
μακαρονάδα κατσικιόζα
πελοποννησιακή

*

(Haiku τση Κρήτης)

και κρητικιά
πατάτα οφτή στην πέτρα
με τσικουδιά

*

Δουλειά δεν είχε ο διάολος (χιόνιζε, γαρ) έφτιανε haiku...

(Με το συμπάθειο, Αθήναιε... πάω να φτιάξω τσιπουρομεζέ...)

Παρακαλώ, να μην αναφέρεται το όνομα "Διόνυσος" ενώπιόν μου. Μερικές από τις μεγαλύτερες γευστικές απογοητεύσεις που έχω ζήσει, τις έζησα εκεί. Ας όψονται οι επαγγελματικοί καλεσμένοι, που τρελλαίνονται για φαί με θέα την Ακρόπολη.

Φιλέτο άνοστο
από θηρίο ανήμερο
τ' απομεσήμερο

για μετζοσόλα
σ' τα πήραν όλα
τα σύνολα

αρχαίας πέτρας
κρύα η αίσθηση
τι γοητεία !

Add a comment

 

Links to this post:

<\$BlogBacklinkControl\$> <\$BlogBacklinkTitle\$> <\$BlogBacklinkDeleteIcon\$>
<\$BlogBacklinkSnippet\$>
posted by <\$BlogBacklinkAuthor\$> \@ <\$BlogBacklinkDateTime\$>

<\$BlogItemBacklinkCreate\$>

About me

  • Αθήναιος
My profile

Links

Powered by Blogger
and Blogger Templates