« Home | Από τον Μίθαικο στον Άγιο Ευφρόσυνο το μάγειρα. » | Η τροφή ως αλεξίκακο. » | "Φλούδες μανταρίνι" » | "Σιρόπια" κατά παραγγελία κ κατ'εξαίρεση... » | "Chez Δρομοκαΐτειο" : A Fine... Chinese Restaurant... » | Απολογία... » | " Φάε τη σούπα σου ή πήδα από το παράθυρο..." » | Πρόγευση από Χριστούγεννα. » | Όταν σου λέω "μελιτζάνα", να απαντάς " έρωτας"... » | Εαν είσαι τσοπάνης... » 

12/08/2005

Οι χριστουγεννιάτικες συνταγές ενός ερωτευμένου μάγειρα...


Διαβάζω τις τελευταίες μέρες τα blog κ διαπιστώνω πως δεν είναι τελικώς λίγοι αυτοί που απεχθάνονται τα Χριστούγεννα ή αισθάνονται έντονα το άγχος των εορτών.Τους καταλαβαίνω γιατί κάποτε ήμουν κ εγώ ένας από αυτούς. Απεχθανόμουν τα Χριστούγεννα για χρόνια ολόκληρα αλλά αυτό ξάφνικά αλλαξε.Συγκεκριμένα, άλλαξε το βραδάκι της 7ης Δεκεμβρίου 1989 γύρω στις 9 κ από τότε βρέθηκα να περιμένω το Δεκέμβριο κ τις γιορτές του με ανυπομονησία.

Εκείνα τα Χριστούγεννα τα είχα περάσει στην κουζίνα κ μάλιστα σε μια κουζίνα 1*1 σ'ένα διαμερισματάκι τόσο δα, στου Γκύζη. Ξυπνάγαμε το πρωί, πίναμε καφέ αλλά με την κουβέντα μας έβρισκε το μεσημέρι όπου αρχίζαμε το μαγείρεμα κ με τη συζήτηση στο τραπέζι,χωρίς να το καταλάβουμε, έφτανε η ώρα του βραδινού όπου έπρεπε να μαγειρέψουμε. Τις πρώτες μέρες μαγείρευα κ από μέσα μου βλαστήμαγα την τύχη μου που βρέθηκα μέσα σε μια τόσο ωραία φάση "τα βρωμοχριστουγεννα". Φοβόμουν πως η όλη μαγεία θα χανόταν όταν έσβυναν τα λαμπιόνια. Έκανα λάθος γιατί εκείνα τα Χριστούγεννα τελείωσαν αρκετά χρόνια αργότερα.

Θυμάμαι πως με το που άνοιγα τα μάτια μου το πρωί ( ξύπναγα πρώτος εγώ) σχεδίαζα τα πιάτα που θα μαγείρευα εκείνη την ημέρα. Ο στόχος μου δεν ήταν να εντυπωσιάσω με την τέχνη μου όσο το να εκφράσω αυτό που είχα μέσα μου. Κάποιοι, όταν ερωτεύονται γράφουν ποιήματα, άλλοι, γράφουν τραγούδια, εγώ, δημιουργούσα καινούργια πιάτα τα οποία ήταν από τα καλύτερα πράγματα που έχω φτιάξει.

Δεν είναι ότι αγάπησα απλά τα Χριστούγεννα αλλά από τη ζεστασιά που εισέπραξα θωράκισα την καρδιά μου με τόσο "βαρύ οπλισμό" ώστε κατάφερα να αντιμετωπίσω κάποιες "εμπόλεμες" καταστάσεις που ήρθαν στη συνέχεια. Γιατί βέβαια, από τότε μπήκα σε διάφορες κουζίνες, άλλες ήταν πολύ πιο χλιδάτες, άλλες πιο "καυτές", άλλες πιο trendy αλλά η κουζίνα του 1*1 λειτουργούσε με μία ατμόσφαιρα μοναδικής ερωτικής φιλίας κ ζεστασιάς που θα μου μείνει αξέχαστη.

Όπως κάθε χρόνο από τότε, έτσι κ φέτος, τα Χριστούγεννα αρχισαν για μένα στις 7 Δεκεμβρίου,χθες δηλαδή κ θα τελειώσουν με τα Φώτα. Έχω αρχίσει κ ετοιμάζομαι πυρετωδώς. Γέμισα την αποθήκη με ξύλα για το τζάκι, διάλεξα τα κρασιά που θα πιώ, έχω αρχίσει να βγάζω τα φετινά μενού,έβαλα πάνω στο ημερολόγιο τις μαζώξεις των φίλων στο σπίτι. Χθες βράδυ πριν κοιμηθώ σχεδίαζα στο χαρτί πλουμίδια για τα χριστόψωμα.Φυσικά θα κρατήσω την παράδοση κ θα μαρινάρω το συκώτι μου στο ουίσκυ με τους κολλητούς που λόγω δουλειάς δεν τους βλέπω τόσο πολύ, δε θα γλυτώσω από τη Μαρία κ θα με σύρει τελικώς ορισμένα βράδια στα μπουζούκια ( τραβάτε με κ ας κλαίω είμαι...) κ κλασικά, το μεσημέρι της παραμονής της πρωτοχρονιάς, στο Low Profile , καθώς θα κάνω "απιστίες" στο ποτό που πίναμε το '89 με κάποιο bourbon, θα την πάρω τηλέφωνο να της ευχηθώ για τη χρονιά που θα έρθει.

Εγώ ρίχνω ιδέες στο τραπέζι μπας κ σας φτιάξω το κέφι...

Πέρα από ιδέες είπα να ρίξω κ κάτι πιο απτό: τις συνταγές από κάποια από τα πιάτα που μαγείρεψα εκείνα τα Χριστούγεννα κ που τις έχω αρχειοθετημένες στο file "Χριστ.Συντ.ερωτευμ. μάγ." Είναι από τις καλύτερές μου κ ό,τι πρέπει για την περίσταση γιατί έχουν σχεδιαστεί κ εκτελεστεί σε οικιακή κουζίνα. Μπορεί οι συνταγές να σας φανούν δύσκολες, δεν είναι καθόλου, όμως θέλουν τράτο, δηλαδή χρόνο. Δε σηκώνω κουβέντα γιαυτό! Η καλή μαγειρική όπως κ το καλό κρεβάτι κύριοι, δε σηκώνει προχειροδουλειές!

Η Μιραντολίνα με ρώτησε εαν οι συνταγές γίνονται κ με παιδιά. Δεν ξέρω τί είναι κατάλληλο για τα παιδιά, ξέρω όμως ότι τις δημιούργησα με πάρα πολύ αγάπη οπότε υποθέτω πως γίνονται μια χαρά.Ελπίζω να μας πει όταν φτιάξει κάποιες.

Δίνω απόψε τη λίστα με τις συνταγές κ κάθε βράδυ θα ανεβάζω κ μία. Οι συνταγές μου είναι κατά κάποιο τρόπο σπονδυλωτές. Εννοώ πως τις μαρινάδες ή τα γλάσα μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε κ αλλού κ γενικά είναι πολύ χρήσιμο να ξέρετε να τα φτιάχνετε γιατί με αυτά θα μπορείτε εύκολα να αλλάξετε την όψη ενός καθημερινού πιάτου.

Για ερωτήσεις, παρατηρήσεις, διευκρινίσεις, σκέψεις κ συναισθήματα, εδώ είμαστε.

Οι φωτογραφίες έχουν κλαπεί απο το blog της snowflake.

* Οι Χριστουγεννιάτικες Συνταγές ενός ερωτευμένου μάγειρα*

  • Μπακαλιάρος ποσαρισμένος σε ελαιόλαδο με ψητές ντομάτες κ μπρόκολο.
  • Φρέσκος σολωμός ψητός με μαριναρισμένες ντομάτες κ μελιτζάνα.
  • Fettuccine κ σπανάκι σε ζωμό από μύδια κ σαφράν.
  • Κοτόπουλο ψητό μαριναρισμένο σε θυμάρι κ μουστάρδα με πατατοσαλάτα αρωματισμένη με horseradish.
  • Κοτόπουλο σε κρούστα από αμύγδαλα με σπανάκι κ vinaigrette από πορτοκαλέμονο.
  • Κοτόπουλο με γλάσο από ανθόμελο με πουρέ από ψητές γλυκοπατάτες.
  • Ριζόττο ντομάτας με πουρέ από καραμελωμένα κρεμμύδια.
  • Ριζόγαλο από ρύζι γιασεμιού με σάλτσα από λεμόνι κ καραμέλα.
  • Ψητά μήλα με κρέμα από μασκαρπόνε κ γλυκό κάρυ.
  • Creme brulee βανίλιας με σάλτσα από σοκολάτα ( συνταγή για λίγο προχωρημένους).






E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...

Wonderful again! If I could write like you I would not need poetry.

I wish I was there to drink bourbon with you my friend, but come Christmastime you know I will raise a glass to your good health and happiness.

I look forward to the recipes! Last year's Christmas dinner was, of course, your recipe, and my mouth still waters at the memory...

Oh give me a break. People will think that I sponsor such comments.:-)

American go home!

Αντί να γράφεις χαζομάρες για ποιηματα που μου ανεβάζουν το αίμα στο κεφάλι-- γράψε μας για τα μήλα του NH κ για τους αστακούς...ή για παγωτό... ή για το ελληνικό σούπερ μάρκετ της γειτονιάς σου που έχει απ'έξω μια ελληνική σημαία!! Χαιρετίσματα στον τύπο από μένα,btw.

Μπορώ να θεωρήσω τις συνταγές σας, ένα αναπάντεχο δώρο έκπληξη?
Και για να μην παρεξηγηθώ, να σας εξηγήσω οτι είναι το αίσθημα με το οποίο τις περιβάλατε που με κάνει να τις έχω αγαπήσει πριν τις διαβάσω, πριν τις δοκιμάσω?
Ετσι ξεκίνησαν για μένα τα Χριστούγεννα το 1999, αλλά δεν τέλειωσαν από τότε.
Εγώ θα προτιμήσω να πιω στη υγειά σας ένα ποτήρι ροζέ σαμπάνια, γιατί αυτή σημαδεύει τις πρωτοχρονιές μου από τότε...
Καλά Χριστούγεννα.

Αγαπητή μου θα πιώ κ εγώ ένα ποτήρι ροζ σαμπάνια ( my compliments για την επιλογή γιατί η ροζ σαμπάνια αποτελεί την επιτομή του chic) για τις ερωτικές φιλίες στις οποίες εκτός από τη φιλία κρατάει κ ο έρωτας...

Τι ωραίο αυτό που είπες για την κουζίνα την 1 Χ 1... Θυμάμαι που στη Γερμανία είχα μια κουζίνα 0,5 Χ 0,5 και έφτιαχνα παπάδες (που λέει ο λόγος...) ενώ τώρα που η κουζίνα μου είναι όσο όλο το στούντιο της Γερμανίας δεν κάνω τίποτα...

Λατρεύω τη ροζ σαμπάνια!!!!!

Add a comment

 

Links to this post:

<\$BlogBacklinkControl\$> <\$BlogBacklinkTitle\$> <\$BlogBacklinkDeleteIcon\$>
<\$BlogBacklinkSnippet\$>
posted by <\$BlogBacklinkAuthor\$> \@ <\$BlogBacklinkDateTime\$>

<\$BlogItemBacklinkCreate\$>

About me

  • Αθήναιος
My profile

Links

Powered by Blogger
and Blogger Templates